fit sernik orzechowy low carb


Jest to ciasto, które spodoba się osobom na diecie nisko-węglowodanowej oraz tym osobom, które z miłą chęcią chciałyby sobie zjeść coś słodkiego na posiłek śniadaniowy/kolacjowy pozbawiony węgli (*w zależności od sposobu żywienia;)). 

Zarówno nada się na śniadanko do bulletproof coffee, jak i na kolację klasycznego kulturysty:D Biaaaaaałkooo XD. 

Odnośnie białka zawiera je tylko z pełnowartościowych źródeł, bez odżywek białkowych, jedynie ekologiczny twaróg na wagę z żywymi kulturami bakterii. Ja połączyłam 200g chudego (niestety! ponieważ nie jestem zwolennikiem chudej wersji twarogu, ze względu na to że tłuszcz w serze pomaga nam wchłaniać z niego wszelkie cenne wartości; a wczoraj tylko taki miałam wybór w sklepie ze zdrową żywnością) wraz z 350g półtłustego właśnie. 

Do tego dodałam moje ostatnie odkrycie, właściwie to nowość w Polsce, a w Danii produkt traktowany jak superfood-  jogurt öSkyr z ekologicznego mleka od krów z Bornholmu- skyr.
Jogurt ten zawiera żywe kultury bakterii skyrowych, które są bardzo dobre dla naszej flory jelitowej, ma małą ilość laktozy i cukru, 2x więcej białka (hell yeah!) i jest niepasteryzowany.
Póki co jogurt jest dostępny jedynie w kilku sklepach ekologicznych (szczegóły znajdziecie na stronie firmy öSkyr)  i póki co jest dostępny tylko o smaku rabarbarowym , co dla mnie i tak jest wielkim plusem, bo smak jest bardzo pro!  Można go spokojnie dodać do omleta, check this!

A jako architekt muszę wspomnieć o ładnym skandynawskim designie opakowania i o składanej łyżeczce, dołączonej do każdego pudełeczka (fak, mają mnie! XD), co jest miłym zaskoczeniem. 

Jak sobie pomyślę, ile razy byłam zmuszona jeść z boxów na mieście, na budowie, na szkoleniach, a tu kurde okazuje się, że nie wzięłam moich plastikowych sztućców :/. Ta łyżeczka chwyciła mnie za serce :D ;).


Zanim przejdziemy do przepisu, wspomnę jeszcze , że to ciasto spodoba się wszystkim fanom masła orzechowego, bo ten sernik ma właśnie ten skadnik w sobie oraz genialny posmak:)

Do tego zrobiłam jeszcze mus czekoladowy z batoników MATRIX, ale jest to opcja totalnie dodatkowa, a sam sernik w sobie jest mega pyszny i nie musimy go uatrakcyjniać;). Ale oczywiście możecie:) ..np. fit czekoladą lub ciepłym musem owocowym np jagodowym, rabarbarowym. :)

No to teraz Go z przepisem!


Potrzebujemy:

- 3 jajka
- 2 białka z jaj
- 500 g twarogu półtłustego - no dobra u mnie 200g chudego + 300g półtłusty- raz zmielony, bo nie mam cierpliwości do drugiego mielenia;  już po pierwszym razie się cholernie klei do maszyny i rąk i jak sobie pomyślę, że później mam to domyć... nołp
- opakowanie jogurtu naturalnego z bakteryjami öSkyr
- 5 łyzek masła orzechowego polecam z nerkowców, ale, że mi było szkoda, to dodałam inne równie pyszne zwykłe-ale niezwykłe, bo bez cukru, bez tłuszczy trans NutVit 
- ksylitol i erytrol , ja kupuje TU - dodajcie tyle ile uważacie, masę próbujemy przed pieczeniem, bez obaw, tak by miała odpowiedni dla Was poziom słodkości:) . Tylko nie zjedzcie za dużo ;P 
- łyżeczka proszku do pieczenia


MUS (opcjonalnie bo sam sernik jest na wypasie;))
 - 2 batoniki białkowe MATRIX - poszatkować drobno
- mleko kokosowe bez cukru Eco mil

Mieszamy razem składniki , ja zrobiłam to widelcem, trochę próbowałam wpierw ręcznym blenderem, ale zbijał mi te batoniki w taką "krówkę" i musiałam je rozdzielać ;P. Koniec końców wyszła gęsta masa czekoladowa z kawałkami batoników. Mniam:)




Co robimy:

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Wszystkie składniki mieszamy za pomocą blendera aż do uzyskania jednolitej masy. 

Całość przelewamy do tortownicy (u mnie śr ok 20cm) spryskanej Cooking Sprayem 0kcal.

Pieczemy 25 minut z termoobiegiem.

Studzimy ok 15 minut, po czym kroimy i jemy:)









Aaa makro! Jakby podzielić sernik na 8 porcji to jeden kawałek ma: 170 kcal/ 20gB/4gW/7gT (bez słodzika i bez musu)



 Smacznego fit-freaki!!

Etykiety: , , , , , , , , , , ,