ciasto fit marchewkowo-serowe niskokaloryczne


Tak jak obiecałam znów przy redukcji wróci więcej niskokalorycznych ciast:). Dziś mam dla Was bardzo ciekawą propozycję połączenia sernika z ciastem marchewkowym :).

Całe ciasto ma (bez słodzika, bez orzechów):
760 kcal/B 70g / T 42g / W 17,4g
Całe ciasto z ksylitolem (bez orzechów):
1043kcal / B70g / T 42g / W 137g 

jeden z 10 kawałków ma: 76kcal, B7g /T6,5g / W1,8g (nie licząc słodzika i orzechów)

Uwaga: ja użyłam ok 3/4 ciasta marchewkowego, co zostało uwzględnione w wartościach!

Do zrobienia warstwy serowej użyłam serka twarogowego bez laktozy, który znalazłam w sklepie ekologicznym. Myślę, że i można po prostu użyć dobrego twarogu, ale warto go wpierw przemielić w maszynce.

Jakich składników potrzebujemy:

Do warstwy marchewkowej:

- 40 gram mąki kokosowej, ja używam TEJ
- 1 i 1/4 szkl. startej na dużych oczkach marchewki
- łyżeczka cynamonu
- pół łyżeczki sody
- pół łyżeczki proszku do pieczenia bez glutenu
-1/4 łyżeczki soli
-2 jajka
-1 łyżka oleju kokosowego, znajdziecie TU
- 2 łyżki mleka kokosowego bez cukru, np Eco Mil
- 100-120g ksylitolu ale spróbujcie masy czy jest dla Was wystarczająco słodka;)

Do warstwy serowej:
- 400g* twarożku bez laktozy (w sklepie eko ok 5- 6zł za 200g), można dać więcej, od Was zależy jakiej wysokości ma być ciasto, jeśli wybierzecie 400g, to nie podjadajcie masy, bo jest na styk;P
-1/4 szkl ksylitolu (erytrolu - 2x więcej)
-1/2 łyżeczki soku z cytryny (świeżo wyciśnięty)

Na wierzch- orzechy włoskie lub inne wybrane dekoracje (wiórki kokosowe, tarta biała czekolada, posypka lukrowa fit z TEGO przepisu:))



Co robimy:
1. Nagrzewamy piekarnik na 180 stopni.
2. Przygotowujemy tortownicę o średnicy ok 20-22cm, przykrywamy ja papierem do pieczenia, który spryskujemy Cooking Sprayem.
3. W jednej misce łączymy i mieszamy mąkę z cynamonem, sodą, proszkiem do pieczenia, solą.
4. Podgrzewamy mleko i rozpuszczamy olej kokosowy, łączymy je w drugiej misce razem z jajkami i ksylitolem, ubijamy wszystko razem mikserem, aż powstanie jednolita lekka masa.
5. Masę przelewamy do suchych składników, miksujemy do gładkiej bezgrudkowej postaci.
6. Dodajemy tartą marchew do mikstury, mieszamy aż cała marchew zostanie nią pokryta.
7. Powstałą masę przekładamy do przygotowanej tortownicy. Zanim wstawimy do piekarnika odczekujemy 5 minut.
8.  Pieczemy 30 minut góra-dół aż do suchego patyczka;).


I tu polecam sobie zrobić przerwę kawową, bądź pozmywać;P. Zanim zaczniecie robić drugą część ciasta, również ważne jest, by spód po wyjęciu z piekarnika całkowicie ostudzić. Polecam go przełożyć z tortownicy na kratownicę, wyjąć z papieru, wówczas szybciej ostygnie. 


9. Tortownicę pryskamy Cooking Sprayem i odkładamy.
10. W misce ubijamy mikserem twarożki (u mnie bezlaktozowe, nowe odkrycie) z ksylitolem, sokiem z cytryny, aż powstanie gęsta lekka masa.
11. Ze spodu marchewkowego odkrajamy dookoła spieczone brzegi - możecie je później zjeść jako dodatek do posiłku;). A resztę ciasta dzielimy na większe kawałki, które układamy na spodzie tortownicy, pozostawiając przerwy pomiędzy nimi. Ja nie zużyłam całego ciasta.
12. Na marchewkowe ciasto nakładamy twarogową masę, tak by je zakryła w całości i dziury pomiędzy nimi:). Na wierzch kładziemy dowolne dekoracje, np orzechy włoskie. 
13. Ciasto przykrywamy folią i wstawiamy do zamrażalnika na min 4h.
14. Przed podaniem wyjmijcie je wcześniej, by ciasto troszkę "doszło" do siebie, w sensie rozmroziło;)
 


Smacznego!!
<3



Ciasto po przekrojeniu wygląda tak:



Kochani! Na końcu nie umieszczam przepisu, ponieważ wiele osobom on nie odpowiadał, za to mogę Wam obiecać że już niedługo ruszy moja strona, na której wszystko będzie czytelniejsze:). Uzbrójcie się proszę w cierpliwość.

Etykiety: , , , , , , ,