Fit lukier na pierniczki




My już  ubraliśmy choinkę:). Jestem ciekawa czy uda jej się ustać przy naszych dwóch kotach :D. Póki co Edek uwielbia pod nią leżeć i co chwilę paca łapką dolne zabawki, ale na szczęście (a właściwie by nie kusić losu) nie ma na choince ani jednej szklanej bombki.
Jako dodatkową ozdobę na drzewko, upiekłam znów moje kasztanowe pierniczki z TEGO przepisu, a  część z nich udekorowaliśmy razem z Mariuszem lukrem.
Lukier, oczywiście w wersji FIT, bez cukru. Tylko erytrol i białko jajka:).
Jest to tak banalne do zrobienia, że myślę, że od dziś będziecie nim dekorować każde ciasto i ciasteczka;).
My z Mariuszem nakładaliśmy lukier za pomocą rękawa cukierniczego. Mam taki z kilkoma końcówkami, zakupiony kiedyś w Almie do zrobienia fit bitej śmietany. Ale również idealnie sprawdzi się pędzelek do malowania farbkami:).
Nie śmiejcie sie z naszych dekoracji:) Wyglądają jakby zrobiły je małe dzieci, ale jeszcze trochę nam brakuje wprawy:) No i też były robione na spontanie;P. W każdym razie efekt nam się podoba, na choince pierniczki się jeszcze bardziej wyróżniają i pasują do naszych innych ozdób:).
Składniki
Lukier
Dodatki (opcjonalnie)

Jak zrobić


Erytrol mielimy w młynku elektrycznym do kawy na puder, albo korzystamy z gotowego na przykład ksylitolu pudru, który znajdziecie TU.

Białko wlewam do miski, ubijam je przez 30 sekund mikserem elektrycznym. Dodaję puder i dalej miksujemy, aż do osiągnięcia pożądanej konsystencji lukru (nieco rzadszy do malowania pędzelkiem, gęstszy i sztywniejszy do drobnych wzorków malowanych pisakiem cukierniczym).


Dodajemy opcjonalne składniki i jeszcze chwilę miksujemy.

Ja zostałam przy klasycznym lukrze z białek, jest wówczas najczystszy- najbielszy, ale można dodać odrobinę soku z buraków, która zabarwi go na różowo.
Mój lukier był sztywny i gęsty jak bita śmietana, dzięki czemu łatwo go nakładać za pomocą rękawa cukierniczego z drobną końcówką, można też użyć pędzelka. Później bardzo szybko zastyga na ciastkach:).













Etykiety: , , , ,