cytronove love bezglutenove (paleo low carb)


Pisałam przy okazji przepisu na ciasto cytrynowo-kokosowo-marchewkowe  jak bardzo lubię cytrynowy posmak słodkich ciast:). 

Dziś mam dla Was baaaaardzo cytrynowe ciasto, nie zawierające praktycznie węglowodanów. Ksylitol możecie zastąpić erytrolem; wówczas jeden kawałek ciacha będzie miał tylko 3g W z cytryn !! Ale ksylitol pamiętajcie, że jest słodszy, więc erytrolu musicie użyć znacznie więcej; proponuje 1,5 raza więcej (próbujcie masy!).
A tu macie makro całego ciacha:  


Co jest fajne, to do zrobienia tego ciasta potrzebujemy tylko 5 składników:

- wspomniany słodzik ksylitol lub erytrol , dostaniecie TU i TU,
- mąka kokosowa , ja kupuje TU
- cytryny- wystarczą 4 większe sztuki
- 3 jajka
- olej kokosowy, polecam TEN

*Dokładne ilości znajdziecie w przepisie pod Barneyem:).




Moje uwagi co do ciasta:

- spód wyjdzie Wam też z masłem klarowanym, ghee , ale polecam wówczas zrobić bardzo cienką warstwę spodnią, bo smak zdominuje ciasto; ewentualnie dodajcie jakiś syrop smakowy 0kcal, co dodatkowo fajnie zwiąże ciasto. Ja wolę wersję z olejem kokosowym,
- lepszym (pod względem konsystencji) zamiennikiem ksylitolu byłby miód, ale przy redukcji nie jest to najlepszy składnik;P jak jesteście na masie - wypróbujcie taką wersję;)
- nie używajcie gotowych soków cytrynowych ze sklepu, ciacho zupełnie inaczej- czytaj gorzej - smakuje,
- uważajcie by nie przypiec spodu, pilnujcie go, u mnie to zawsze jest 8 minut w rozgrzanym piekarniku;). Grubość jego zależy od blaszki. Ostatnio zrobiłam grubszy spód w podłużnej formie (właśnie tej ze zdjęcia silikonowej) ok 25x15 i szczerze, ciasto było dla mnie troszeczkę za tłuste, lepiej dać formę ok 20x20 cm, wówczas proporcje są najlepsze,
- zakochacie się w masie wierzchniej!! ja już mam pomysł, by tylko z niej zrobić następne ciasto lub muffiny!! 
- by zmniejszyć ilość  tłuszczy można zrobić inny spód np z płatków owsianych lub mąki. 

- DODATKOWO polecam cytrynowe omlety z masy wierzchniej może z mniejszą ilością żółtek (to już od Was zależy!), z dodatkiem odżywki białkowej , z makiem i borówkami - jak na zdjęciu poniżej:)


Zapraszam do przepisu!! <3



P.S. Podobno koty boją się cytryn XD :)


A tu powstaje topping ( w dwóch miskach):












Etykiety: , , , , , , ,