Proteinowy blok czekoladowy z czarnej fasoli




Pamiętam, że jak byłam dzieckiem, uwielbiałam przyrządzać z siostrą "blok" czekoladowy. Jak nie wiecie o co chodzi, wpiszcie po prostu w googlach "blok czekoladowy" hehe:) Obłęd! Robiłyśmy go z trzech powodów:  Po pierwsze bo był czekoladowy, po drugie bo byłyśmy od czekolady uzależnione, po trzecie bo się tego "ciasta" nie piekło ;P. Miał milion kalorii, szła na niego cała kostka masła, ale był przepyszny.  

Bardzo mi się marzyło, by zjeść taki blok raz jeszcze, a do odtworzenia jego pomogła mi ..czarna fasola:). Haha, bo ile w można piec fasolowe brownie;P. 
W moim przepisie zobaczycie, że użyłam fasoli z puszki, jednak nie jest to taka standardowa fasola z supermarketu, a ekologiczna w zalewie bez dodatku soli. Warto ewentualnie ugotować ją samemu:). Polecam czarną, ponieważ jest słodsza od czerwonej i białej.
W połączeniu z daktylami (dzięki nim nie musimy już używać słodzika), karobem, masłem orzechowym, sezamem i wiórkom kokosowym, wyszła fajna gęsta masa, którą wystarczy wyłożyć w blaszce, polać czekoladą ( w mojej wersji- home-made, którą znacie z TEGO przepisu) i wstawić do zamrażarki na parę godzin:). 
Jak widzicie moja wersja bloku jest "na bogato". Ale oczywiście możemy dowolnie  manewrować składnikami, ciasto da się jeszcze odchudzić;).
Jednak polecam Wam wpierw zrobić je w takiej postaci, jaką Wam poniżej przedstawie, ponieważ dzięki tym połączeniom smakowym, blok nie odstępuje temu, który jadłam będąc dzieckiem:). Dużą zasługę ma również Whey o smaku czekolada-masło orzechowe, które do niego dodałam. Kolejne wersje możecie modyfikować, zrezygnować z sezamu, wiórków,dodać mniej orzechów, nie polewać ciasta czekoladą;).  W zależności od potrzeb, jak to na redukcji;). Również odżywka białkowa nie jest konieczna.

Ta wersja jest dla mnie mistrzostwem świata. Ale ostrzegam, ciężko się powstrzymać od jedzenia;P Jej makro wraz z polewą czekoladową, wygląda następująco:


Z takiego bloku wyszło mi trzynaście kawałków w czekoladzie, o gabarytach batonika typu quest oreo. Każdy jeden kawałek ma:
174 kcal , 11g B/ 9g T / 12 g W :) Nie tak źle prawda?

Zapraszam po przepis:)














Etykiety: , , , , , , , , , ,