Brownie z białą czekoladą low carb (bez glutenu, bez cukru)




Mam dziś dla Was przepis na nisko-węglowodanowe brownie, które możecie zrobić w wersji sauté, albo z polewą czekoladową, najlepiej białą (lub mieszaną).

Do użycia brownie wykorzystałam jedynie pół szklanki mąki kokosowej, dzięki czemu jeden kawałek ciasta ma poniżej 10g węglowodanów na porcje!

A jakie składniki użyłam? Same czyste :)
 
Składniki:

Brownie:
pół szkl mąki kokosowej
1/4 łyżeczki sody
1 szczypta soli himalajskiej
3 łyzki oleju kokosowego (stałego)
1 łyżka masła klarowanego
70g czekolady ( u mnie Cocoa)
2 łyżki kakao
5 łyżek ksylitolu fińskiego
1/2 szkl mleka kokosowego 
2 jajka L

Czekolada:
100 g masła kakaowego, ja kupuję TU
100g śmietanki kokosowej lub stałej części mleczka kokosowego (ja właśnie użyłam całą stałą część z puszki mleczka koko Amazin)
2 czubate łyżki masła orzechowego z nerkowców i migdałów (ważne by były jasne;))
3-4 łyżki ksylitolu najlepiej zmielonego na puder
20g odżywki białkowej WPI , u mnie TA



Co robimy:

BROWNIE:

1. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni (program góra- dół bez termoobiegu). Przygotuj formę (moja ma wymiary 25x14cm)

2. W małej miseczce zmieszaj razem mąkę kokosową, sodę , ksylitol, sól, odstaw na bok.


3.W małym rondelku połącz i rozpuść olej kokosowy z masłem (na małym ogniu;)). Dodaj czekoladę, kakao. Wymieszaj miksturę, dopóki czekolada nie zmięknie. Wówczas zdejmij z płyty rondelek i mieszaj, aż czekolada się rozpuści i wszystko razem się połączy. Masa czekoladowa musi wystygnąć.


4.W dużej misce zmieszaj mleko kokosowe oraz jajka. Miksuj razem aż się dobrze połączą. Następnie dodaj powoli  czekoladową miksturę i  dalej miksuj. Użyj gumowej szpatułki wylej, by dokładnie całą masę czekoladową wydobyć z rondla.


5.Dodaj suche składniki do mokrych. Kontynuuj miksowanie. Uważaj by nie pozostały grudki. Odstaw na 5 minut. Po czym przelej do formy.


6. Piecz 25-30 minut aż do suchego patyczka.
7. Wyjmij z piekarnika by ciasto całkowicie wystygło. 



BIAŁA CZEKOLADA:


Polecam zrobić masę z całego opakowania 100g tłuszczu kakaowego. Część użyć na ciasto, a z pozostałej części zrobić tabliczkę czekolady (KLIK). Możecie w dowolnej ilości wylać ją na ciasto, ja wylałam ok 3/5. 


1.W rondelku dodaj do siebie: masło kakaowe, śmietankę kokosową (u mnie była to stała część z puszki mleka kokosowego, które dobę wcześniej wstawiłam do lodówki), masło orzechowe, odżywkę białkową (można bez/lub zastąpić mlekiem kokosowym w proszku) oraz słodzik. Podgrzej na małym ogniu, aż się wszystko zmiesza na jednolita, masę i rozpuści.


2.Masę przelej na ciasto, pozostałą część do przygotowanej formy obłożonej papierem. Wstaw na 15 minut do zamrażarki.


3.Rozpuść pozostała czekoladę w kąpieli wodnej, jeśli chcesz więcej, możesz dodać olej kokosowy , kakao, słodzik. Masę czekoladową nakładaj na warstwę białej czekolady nożem, układając w różne wzory falistymi ruchami :). Wstaw do zamrażarki na parę godzin. Wyjmij chwilę wcześniej przed podaniem. 


Ciasto należy trzymać w lodówce. 





Smacznego!! :) 

P.S. Wszystkie składniki ciasta pochodzą ze sklepu fitness-food.pl. Przypominam Wam, że na hasło wonderwoman otrzymacie zniżkę 6% na zakupy w fitness-food.pl :)
P.S.2  Z erytrolem kawałek ciasta (mi wyszło 10 szt) ma ok 7g W :)
(poniżej tabela z http://www.tabele-kalorii.pl, składniki na brownie bez polewy czeko)