potreningowe jabluszko


Owoce stanowią niedoceniane naturalne źródło łatwo przyswajalnych węglowodanów, witamin, składników mineralnych oraz innych ważnych związków jak flawonoidy czy błonnik.
Z racji, że są zarazem źródłem i glukozy, i fruktozy, będą dobrym rozwiązaniem (przynajmniej wartym przemyślenia) po treningu; wywołują umiarkowaną odpowiedź insulinową, co sprzyja po-wysiłkowej regeneracji tkanki mięśniowej oraz uzupełniają glikogen mięśniowy i wątrobowy. Ponadto zawierają potas, który korzystnie wpływa na naszą równowagę kwasowo-zasadową, co sprzyja stworzeniu odpowiedniego środowiska do tego, by efektywnie działały enzymy uczestniczące w syntezie białek mięśniowych. 

Oczywiście po wysiłku fizycznym lepiej sprawdzają się te owoce, które zawierają więcej glukozy od fruktozy, np dojrzały banan. 
Jednak owoce bardziej zasobne we fruktozę również można w tym okresie spożywać, ale najlepiej jako dodatek do węgli złożonych, dzięki czemu niekorzystna proporcja fruktozy do glukozy zostanie odwrócona, np ryż z musem jabłkowym lub owsiankę z jabłkiem... lub jabłko z owsianką :D.

Potrzebujemy:

- Twoja porcja płatków owsianych (u mnie bezglutenowe TE), ale szczerze to ja w to jabłucho ledwo zapakowałam 40g produktu

- mleko roślinne lub woda

- słodzik u mnie ksylitol

- jabłko najlepiej duże

- orzechy lub masło orzechowe ( u mnie z nerkowców) , lub to i to

- odżywka białkowa u mnie karmelowa

- cynamon

Co robimy:

1. Piekarnik ustawiamy na 180 stopni
2. Płatki owsiane gotujemy na mleku, lub zalewamy zimnym mlekiem, lub wodą ciepła/zimną - jak wolicie ;) Ja zalałam ciepłą wodą. 
3. Odcinamy górę jabłka- "kapelusik";). Po czym wykrawamy ze środka ogryzek z miąższem dookoła, tak by zostawić jabłko puste w środku, ale dno zostaje!. Robimy to ostrożnie, by nie przedziurawić jabłuszka. Mi najwygodniej robiło się to obieraczką , jak na zdjęciu.




4. Do owsianki dodajemy miąższ z jabłka, łyżkę masła orzechowego, odżywkę białkową, cynamon i słodzik. Mieszamy po czym masę ładujemy do środka jabłka:). 




5. Posypujemy na wierzchu cynamonem.
6. Zamykamy jabłuszko kapelusikiem, dodatkowo wykałaczkami przyczepiamy go do reszty jabłkowej konstrukcji, wkładamy do piekarnika na 30 minut.
 
7. Wyjmujemy jabłuszko z piekarnika, wyjmujemy wykałaczki, zdejmujemy kapelusik, mozemy dodać orzechy i jemy :)



Smacznego!!


Etykiety: , , , ,