fit lody cytrynowe z cukinii albo dzem cytrynowy



Najgorzej to zacząć redukcję w czasie letnim, kiedy jest gorąco, ma się ogromną ochotę na chłodne lody, do tego ten sezon owocowy.. :/. Duże wyzwanie.

Jak byłam na masie pozwalałam sobie co weekend na lody z Fragoli, jednak przy redukcji, staram się jednak by moje cheat meale były czyste, bez cukru.
W zeszłym tygodniu, na facebooku, zamieściłam przepis na lody ze zdrowymi tłuszczami, z masłem orzechowym i mleczkiem kokosowym oraz wersję owocową z jagodami.
W ten weekend, chciałam jednak by moje lody ograniczały się tylko do węglowodanów. Bardzo pomocny stał się przepis mojej mamy na dżem cytrynowy, który lekko zmodyfikowałam i dzięki temu możemy otrzymać lody o fajnym makro :)

Oczywście zawsze możemy sięgnąć po niezastąpione niskokaloryczne i niskowęglowodanowe LODY Z KALAFIORA:)

Zwariowałam na punkcie tej cytrynowej masy!! Powiem Wam szczerze, że musiałam się powstrzymać, żeby jej nie pochłonąć przed zamrożeniem  :D. A można spokojnie ją jeść w postaci musu, bo tak jak wspomniałam jest to praktycznie przepis na dżem cytrynowy.

Polecam zrobić go w większej ilości, szczególnie, że cukinia jest teraz bardzo tania. Jeśli oczywiście lubicie smak cytrynowy:). Mus jest idealny na omlety lub chleb <3. Ja zostawiłam sobie część na jutrzejsze śniadanie.

Co potrzebujemy:

2 cytryny
400g cukinii ( waga startej cukinii bez skóry; odsączonej z wody)
ksylitol ok 4-5 łyżek
galaretka bez cukru cytrynowa , ja użyłam Jello  

mleko migdałowe - nie dodajemy, jeżeli chcemy zostawić sobie w formie dżemu

Instrukcja:

1. Tarkujemy cukinie, u mnie dwie średniej wielkości
2. Wrzucamy cukinię do garnka, dosypujemy ksylitol i gotujemy na małym ogniu, aż cukinia zacznie się rozpadać (ok 5-7 minut)
3. Ściągamy garnek z płyty, dodajemy sok z dwóch cytryn, galaretkę i mieszamy. Próbujemy masę czy jest wystarczająco słodka, jak nie- dosładzamy ksylitolem.
4.  Blendujemy składniki na gładką masę.

I w tym momencie, podejmujemy decyzję co robimy:

ALBO (LODY):
5. Dodajemy 3 łyzki mleka migdałowego i mieszamy.
6. Wkładamy do zamrażalnika na kilka godzin lub noc.

ALBO (DŻEM CYTRYNOWY)
5. Przelewamy mus do słoików (można dodać agar ale niekoniecznie).
6. Wekujemy.













Smacznego!! <3


Etykiety: , , , , , , ,