kolejne 3 przepisy na nie-nudne podanie kury;)


SPOSÓB 1 : KURCZAK, ALE NIE Z RYŻEM TYLKO NA RYŻU, KTÓRY NIE JEST RYŻEM

Przed zawodami nie mogłam już patrzeć na moje pudełka z ryżem i kurą. Zaczęłam więc w desperacji kombinować. Raz wpadłam na pomysł, by zrobić z mojej porcji 40g czarnego ryżu- placek, a co! I jeszcze z dodatkiem nasion chia (0,5 łyżki).  Zblendowałam ostudzony ugotowany czarny ryż z chia, dodałam tymianek, sól, pieprz do smaku i uformowałam z tej masy placek, przykrywając go papierem do pieczenia i wałkując wałkiem (ciasto trochę się klei).  Taki placek podsmażyłam na patelni po 2 -3 minuty z każdej strony. Można je później przechowywać w lodówce ok 3 dni, ale by się nie posklejały, najlepiej je przełożyć  papierem do pieczenia.
Na mój spód położyłam warstwę sosu ze zblendowanego kalafiora z odrobiną limonki, genialnej odkwaszającej trawy jęczmiennej, przypraw i płatków drożdżowych. A na górę, trochę mniej wyszukane dodatki w postaci kurczaka, pomidorków i ogórka konserwowego. Czasami proste jedzenie home-made, sprawia mi więcej przyjemności, niż przekombinowane dania w restauracji;)

Dziki ryż jest moją ulubioną odmianą ryżu, szczególnie przez jego orzechowy posmak i chrupkość. Właściwie to nie jest do końca ryż, jest bardziej krewnym owsa niż ryżu, ale warto po niego sięgać dla zdrowia. Zawiera bowiem bardzo dużo białka i cennych minerałów, takich jak  magnez, fosfor, cynk, żelazo, a ponadto cały kompleks witamin z grupy B. oraz przeciwutleniaczy (antocyjany, witamina E).  Pomaga usunąć nadmiar wody z organizmu, korzystnie działa na nerki i pęcherz.
zwany owsem wodnym jest gatunkiem trawy rosnącej w Ameryce Północnej. Ma długie ciemne ziarna przypominające ryż, orzechowy smak i aromat, ale nie jest spokrewniony z ryżem. Dobry do drobiu

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/ryz-ktory-nigdy-sie-nie-klei-wlasciwosci-12-rodzajow-ryzu_40782.html
 
<Tak przy okazji tego tematu, czy ktoś wie, gdzie można kupić odmianę ryżu Karolina?:D Podobno taka jest:)>









SPOSÓB 2: MIELONE Z KURCZAKA

Kurczak tym razem w wersji mielonej; ze szpinakiem, pomidorową passatą bez dodatku cukru oraz z moimi standardowymi przyprawami: 12 Przypraw Ojca Mateusza, Trawa Jęczmienna, Papryka słodka w płatkach, oregano, pieprz, sól, lubczyk, koperek, curry. Jeśli nie macie maszynki do mielenia, możecie zblendować mięso;). Wszystko razem mieszamy i lepimy kotleciki:) Pieczemy w 180 stopniach przez 30 minut. Banalne?













SPOSÓB 3: MINI PIZZA Z KASZY JAGLANEJ

No i kolejny przepis z cyklu, jak oszukać system i zjeść coś innego trzymając restrykcyjne makro i ograniczoną listę produktów;). Gotujemy kaszę wg instrukcji z opakowania (u mnie 80g suchego produktu). Następnie mikserem mielimy ją , dodajemy ulubione zioła, przyprawy i natki. Można kaszę zblendować, ale ja wolę jak zostają jej grudki, bo są później wyczuwalne przy jedzeniu. Można dodać do "ciasta" kurkumy dla intensywniejszego koloru. 
Masę rozkładamy na blaszce pokrytej papierem do pieczenia i spryskanej olejem, na ok 1-1,5cm grubości. Składniki dodawane na wierzch dobieramy według własnych preferencji; u mnie wersja "na ubogo", bo przepis ten robiłam przed zawodami;): szpinak, kurczak, pomidory, ogórki. Dla Was polecam nałożyć jeszcze przed pieczeniem sos pomidorowy i ser żółty np odtłuszczony "Piórko", na to pieczarki, mięso, warzywa:).

Pieczemy w piekarniu przez 25 minut minut w 185 stopniach.







 Smacznego!

Etykiety: , , , ,