wiosenne ciasto owsiano- owocowe bez tluszczu bez cukru bez nabialu


Moje ostatnie dni z owocami ...;(( . Oczywiście przed zawodami, bo nie mam zamiaru z nich zrezygnować na zawsze. RIP owoce, będzie mi Was brakować do "pozawodach". 
Postanowiłam, że tą trudną dla mnie sytuację, uczczę jakimś bardzo owocowym ciastem. Niestety jest trudniej, bo mam coraz bardziej restrykcyjną dietę, mniej węgli, bardziej ograniczone tłuszcze i wolę się skupić na kwasach tłuszczowych niezbędnych, zawierających duzo omega 3, niż nasyconych kokosowych, które fakt najczęściej używam do ciast , ale możemy ich spożywać mniej.
Miałam prawdziwe wyzwanie: zrobić ciasto, które nie będzie zawierało dodatkowych źródeł tłuszczu, a ilość węglowodanów 
będzie na tyle niska, że będę mogła zjeść minimum dwa kawałki;P. Challange accepted;)

Ciasto wykonałam z płatków owsianych bezglutenowych, częściowo zblendowanych na mąkę,wymieszanych z dipem jabłkowym Walden Farms (jeżeli nie musicie tego jeść, nie jedzcie! To jednak chemia. Nie chce nikogo namawiać, a wręcz myśle, że należy po nie sięgać w ostateczności; w zamian możecie użyć soku lub dżemu jabłkowego bez cukru), erytrolem i syropem 0kcal bez cukru. Ciasto takie jest dość solidne by utrzymać pyszny gęsty mus owocowy: jagodowo-malinowy, który zrobiłam gotując mrożone malinki i jagody ze słodzidłem, aż do zredukowania wody.

Na koniec przykrywamy warstwę owocową kruszonką i UWAGA możecie ją zrobić albo wg przepisu, który znajdziecie na dole postu  (tylko pokruszcie ją drobniej niż u mnie na zdjęciu, bo jak się kroi takie duże grudki, to ciężko nie rozwalić warstwy z musem!!),  ALBO  wg podanych przeze mnie proporcji, zróbcie ją z samej mąki owsianej z dodatkiem reszty składników, bez całych płatków, łatwiej będzie uzyskać drobną kruszonkę). Możecie rownież ją zrobić z masłem orzechowym wg tego przepisu KLIK .

Ciasto najlepiej smakuje podawane na ciepło, możecie połączyć je  z lodami z kalafiora  (wg tego przepisu :D ).

U mnie wypiek ten znajdzie się jutro na Wielkanocnym stole, a korzystając z okazji, życzę Wam fitfreaki Wesołych Świąt!! :** 

































Przepis:



Etykiety: , , , , ,